Selamat petang semua,
Isu beli di Lazada atau mana-mana platform online yang menjadi isu perdebatan hangat.
Anda sendiri tahu di Lazada tu kita tidak tahu siapa yang menjual barang tersebut. Ini merupakan tindakan tidak bertanggungjawab Beauty Consultant yang supply produk untuk di jual di sana. .
Ada tak risiko beli di Lazada atau platform seangkatan dengannya?
Mesti lah ada sayang.
Antara risiko-risikonya ialah :-
❌tiada consultant yg beri consultation. Kalau tersalah pakai produk dan set yg dibeli tak sesuai dgn kulit, RISIKO ANDA TANGGUNG SENDIRI.
❌ Ada juga kes produk yg jual di platform sana yang dah expired. Bukan ke rugi mcm tu?
❌ Kalau produk yang di terima rosak, cthnya lipstick patah. Takde consultant yg boleh bantu utk dapatkn yg baru. Ish ish ish. Kannn rugi berganda tu.
Jadi apakah kelebihan beli dgn beauty consultant?
✔Consultant akan suggest set yg sesuai dgn kulit, ajar cara pakai dan bantu sampai kulit cantik. Kalau ada apa2 problem cthnya alergik pada kulit, consultant akan tukarkan dgn produk yg lain sbb produk Mary Kay ada warranty 90 hari. Dgn syarat mesti ada simpan resit n kandungan produk tidak kurang drpd 2/3. Kalau produk rosak contohnya lipstick patah atau botol perfume bermasalah dan lain-lain boleh minta consultant tukarkan dgn yg baru. 🌷 😉
So mana satu yg lebih selamat?
Nak beli dgn consultant atau online shop?
PILIHAN DI TANGAN ANDA. ☺
JADILAH PENGGUNA BIJAK DIK NON.
No comments:
Post a Comment